Inkluzija je proces uključivanja osoba sa različitim oblikom invalidnosti u što aktivnije i ravnopravnije učestvovanje u društvu osoba sa intelektualnim poteškoćama.
Postoji više oblika uključivanja tj. inkluzije. Jedan od oblika je stanovanje uz podršku, kojim se osobama sa poteškoćama uz stručnu pomoć pomaže da žive što samostalnije u društvu, a ne da čitav život provedu "izolovani" u nekoj ustanovi. Takodje uvodjenje Inkluzije u nastavi je oblik uključivanja o kome će biti više reči u projektu "Rastimo zajedno - Inkluzija" koji će biti realizovan kroz deset emisija koje će se emitovati na talasima Radija 34 uz sufinansiranje Ministarstva Kulture Republike Srbije.
Neke od karakterističnih odlika ponašanja dece sa autističnim spektrom
Da bi se što bolje i blize upoznali sa pojmom Inkluzije predlažemo da posetite sledeću stranicu
Obzirom da sam u ulozi roditelja deteta koje ima poremećaj iz spektra autizma i da sam član udruženja EGAL - udruženja roditelja dece sa poremećajima u razvoju ili neke druge vrste invalidnosti, dajem sebi za pravo da sa sugrađanima podelimo naše skorašnje aktivnosti.
ОдговориИзбришиTema: Uloga roditelja u sprovođenju zakona o inkluzivnom obrazovanju – vodič za roditelje
Šta je klub podrške?
Klub podrške je način povezivanja i organizovanja članova porodice međusobno i sa zainteresovanim stručnjacima u cilju kvalitetnijeg uvođenja i sprovođenja procesa inkluzivnog obrazovanja.
Šta je cilj kluba podrške?
Cilj našeg kluba jeste da roditelje upozna i osnaži da uzmu aktivno učešće u obrazovanju svoje dece i da daljim delovanjem kroz sistem obrazovanja javno zastupaju njihova prava, a sve u cilju napredka njihove dece u društvenoj sredini.
Aktivnosti kluba podrške
Razmena informacija između porodica
Razmena iskustva između porodica
Dobijanje znanja i veština od stručnih lica
Javno zastupanje prava - dečijih i odraslih lica
Partnerstvo javnih institucija i porodice
Pozitivni pristup i zajednička orjentisanost na dete
Uzajamno poverenje i svest o važnosti obostrane podrške detetu
Otvorenost i tolerancija za različitosti
Uzajamno izlaženje u susret potrebama deteta
Uzajamna otvorenost prema različitom pristupu u učenju
Uzajamna razmena svih sadržaja – edukativnih, zabavnih, sportsko-rekreativnih, kulturno-obrazovnih...
Direktna pomoć u rešavanju problema
Jasna raspodela odgovornosti
Šta je inkluzivno obrazovanje
Inkluzivno obrazovanje je sistem obrazovanja koji se oslanja na princip poštovanja prava na obrazovanje. Svako dete ima pravo na kvalitetno obrazovanje u skladu sa svojim potrebama i mogućnostima, a institucije i društvo su dužni da mu obezbede sva neophodna sredstva i uslove za njegovo maksimalno napredovanje i socijalizaciju.
Socijalna inkluzija koja se zasniva po principu jednakih prava za sve podrazumeva potpuno učešće u društvenom životu svakog pojedinca bez obzira na njegov pol, etičku ili etničku pripadnost, rasu, religiju, invaliditet, socio-ekonomski status, sposobnosti ili zdravstveno stanje.
Vrednosti inkluzivnog obrazovanja
Svako dete se školuje sa svojim vršnjacima
Svako dete napreduje u skladu sa svojim mogućnostima i interesovanjima
Razvijanje partnerstva između javnih i nadležnih institucija i porodica
Deca sa posebnim potrebama adekvatnije se pripremaju za život u okruženju i njihove komunikacione i socijalne sposobnosti su bolje
Sva ostala deca uče da žive u svetu nejednakih ali ravnopravnih ljudi i na taj način lakše prihvataju različitost i postaju tolerantniji za potrebe osoba iz svog okruženja
Svaka osoba je drugačija ali jednako vredna.
APELUJEMO DA KRAGUJEVAC POSTANE GRAD U KOME SU SVE INSTITUCIJE OTVORENE ZA OSOBE KOJIMA JE POTREBAN DRUGAČIJI PRISTUP DA BI OSTVARILE SVE SVOJE POTENCIJALE, ZATO ŠTO ONE IMAJU PRAVA NA AKTIVNO UČEŠĆE U ŽIVOTU NAŠEG GRADA KAO I SVI OSTALI KRAGUJEVČANI, A GRAĐANI KRAGUJEVCA TOLERANTNIJI U ODNOSU NA RAZLIČITOST U SVOM OKRUŽENJU.
Apelujemo na sve sugrađane, roditelje, nastavnike, pedagoške asistente, stručne saradnike, udruženja, lekare i uopste sve koji mogu da doprinesu boljem i kvalitetnijem životu naše dece da uzmu učešća u predstojećoj kampanji koja za cilj ima kvalitetno uvođenje inkluzivne prakse u obrazovnom sistemu